Allmänn info

Kostnad för tunga lyft/avancerade lyft är minimum 600 kr inkl.moms efter RUT per kolli eller offert. Utan RUT är minimum 1200 kr per kolli eller offert. Priser avser kolli med vikt kring 100 kg som måste bäras i trappor eller på annat avancerat sätt. Självklart så informerar vi alltid kunden på plats innan vi lyfter något om vad som gäller rörande tungt/avancerat lyft så det inte föreligger någon risk för missförstånd eller oklarheter gällande debiteringen i efterhand. Tex. räknas piano som tunglyft.

  • Tullavgift tillkommer med 100 kr per bil/dag på vardagarna vid transport utanför tullarna.
  • Bil och bränslekostnad debiteras privatkund med 100 kr/bil per bokning/flytt.
  • Lunch debiteras ej kund.

Vi har F-skattsedel, yrkestrafiktillstånd och egen ansvarsförsäkring som regleras efter flyttbranschavtalen Bohag 2010 och Kontor 2003.

Hör gärna av er igen om ni vill boka in detta eller om ni har fler frågor eller funderingar.

Det är först till kvarn på bokningarna. En offert ger inte automatisk förtur till bokningen då vi lämnar ut många offerter dagligen och aldrig vet vilka kunder som väljer att boka oss. Jag vill bara förtydliga att det är upp till kunden att återkomma och boka in oss. Vi tackar inte nej till några jobb/bokningar om vi har ledigt i vårt bokningsschema. Bokningen är slutförd när ni får bokningsbekräftelsen från oss.

General information (eng)

Surcharge for heavy or specialist lift is set to a minimum of 600 SEK per item inclusive of moms and after RUT deduction. Without RUT deduction the price is set to a minimum 1200 SEK per item. Prices refer to items weighing approx. 100 kg or requiring specialist techniques. We always inform our customers on site before lifting any object that applies for this surcharge, to ensure there is no risk of any misunderstanding should any additional cost apply. For example, a piano or a safe would generally count as a heavy lift.

  • Congestion tax is charged to customers at 100 SEK per truck per day and applies for all transportation outside the city centre.
  • Truck and fuel costs are charged to customers at 100 SEK for each car and booking.
  • Customers are not charged for lunch breaks.

We have a Swedish F-tax certificate, a commercial vehicle permit and our own liability insurance, which is regulated according to the relocation industry agreements Bohag 2010 and Kontor 2003.

Please come back to us to continue the booking, or of course, should you have any further questions or concerns.

Owing to the demand for our services we operate on a first come first served basis for all bookings. A quote alone does not automatically give the customer priority to any specific time.

Observe! Only when the customer agrees the booking will a confirmation be sent by us to complete the process.